En ondertussen werk maken van zone 30! Het is niet te doen om 's ochtends de straat op te geraken met de fiets. Om de maand wordt de zijspiegel van de auto eraf gereden. De snelheid moet naar beneden.
hmmm... denk je dat de spiegels eraf gereden worden door mensen die tussen de 30 en de 50 rijden? Snelheid naar beneden volledig mee eens. Maar misschien eerst controleren op 50 vooraleer een bordje 30 komt dat door nog minder mensen nagevolgd zal worden.
Ik ben het eens met het standpunt van Beatrijs. Tijdens de speelstraat werd hierover ook gesproken/gediscussieerd, wat een goede zaak is; er moet m.i. plaats zijn voor diverse meningen. Iemand van de Valvekestraat trachtte mij te overtuigen van zone 30 in ongeveer gans Kessel-Lo, maar sprak van een beboeting vanaf 60/uur.... Het is juist dat er nu te veel borden zijn; het is juist dat we moeten werken aan een veiliger verkeer; enz... maar zone 30 invoeren ongeveer in gans kessel-lo gaat m.i. voorbij aan het doel van zone 30 en zou bovendien door niemand worden nageleefd... (zeker niet als er pas een beboeting vanaf 60/uur zou aan vasthangen). Ik zou derhalve inderdaad willen pleiten om te beginnen met het (strikt) afdwingen van 50 per uur; dat zou al een eerste grote stap vooruit zijn! En by the way, er passeren zelfs fietsers in onze straat die harder dan 30 per uur rijden (gene zever, Seppe werd zo bijna volledig omver gereden door zulke fietser ...).
De mensen van Mellaerts heeft het niet over de familie Mellaerts. Het gaat ook niet over de onderdanen van de oud burgemeester van Kessel-Lo, Desiré Mellaerts. Het gaat wél over de mensen die leven, werken en wonen in de D. Mellaertsstraat in Kessel-Lo. Een straat waar mensen trachten samen te leven, waar mensen er het beste van proberen te maken, maar ook een straat met eigen noden, behoeftes en problemen. Om hierop in te spelen en om een toegankelijk platform aan te bieden waar iedereen actief of passief aan kan deelnemen, is deze blog in het leven geroepen. Iedereen is dus welkom. Alleen om te lezen of om ook actief te participeren. Geef ons een seintje en we voegen je graag toe tot de auteurs.
4 opmerkingen:
ja, goed in 't oog houden wanneer het RUP opgemaakt wordt...
En ondertussen werk maken van zone 30! Het is niet te doen om 's ochtends de straat op te geraken met de fiets. Om de maand wordt de zijspiegel van de auto eraf gereden. De snelheid moet naar beneden.
hmmm... denk je dat de spiegels eraf gereden worden door mensen die tussen de 30 en de 50 rijden?
Snelheid naar beneden volledig mee eens.
Maar misschien eerst controleren op 50 vooraleer een bordje 30 komt dat door nog minder mensen nagevolgd zal worden.
Ik ben het eens met het standpunt van Beatrijs. Tijdens de speelstraat werd hierover ook gesproken/gediscussieerd, wat een goede zaak is; er moet m.i. plaats zijn voor diverse meningen. Iemand van de Valvekestraat trachtte mij te overtuigen van zone 30 in ongeveer gans Kessel-Lo, maar sprak van een beboeting vanaf 60/uur....
Het is juist dat er nu te veel borden zijn; het is juist dat we moeten werken aan een veiliger verkeer; enz...
maar zone 30 invoeren ongeveer in gans kessel-lo gaat m.i. voorbij aan het doel van zone 30 en zou bovendien door niemand worden nageleefd... (zeker niet als er pas een beboeting vanaf 60/uur zou aan vasthangen). Ik zou derhalve inderdaad willen pleiten om te beginnen met het (strikt) afdwingen van 50 per uur; dat zou al een eerste grote stap vooruit zijn! En by the way, er passeren zelfs fietsers in onze straat die harder dan 30 per uur rijden (gene zever, Seppe werd zo bijna volledig omver gereden door zulke fietser ...).
Een reactie posten